fiatalságom kék egén

huszonhárom éves lettem én
fiatalságom kék egén
csillag szalad

hullócsillag nem álom
tetteimet nem bánom
bohém élet

olcsó borom kortyolom
a világot okolom
minden miatt

kirúgtak majd felvettek
kigúnyoltak  nevettek
arcom piros

hogyha hinnék istenben
biztos lennék mindenben
kétely nélkül

ha ismerném magamat
jól használnék szavakat
bölcsebb lennék

de bölcs én nem vagyok
álmodozó maradok
sosem boldog

lettem volna butácska
bociszemű árvácska
sminkelt szépség

vagy inkább egy lakatos
szélesvállú asztalos
szikár legény

de mert lánynak születtem
csak sámlira ülhettem
fura szabály

mit szabály ez hagyomány!
szülnöm kell mert akkor jár
családi pótlék

mert többre nem vágyhatok
tán autóval járhatok
ha ügyes vagyok

de én ebből nem kérek
nagy karriert remélek
segély nélkül

de az élet mást mutat
keresnem kell más utat
zsebem üres

ennyit ér a költészet
hogy belőlem bölcsész lett
és nem vegyész


József Attila Születésnapomra c. verse után szabadon

Megjegyzések