Ilyen volt a Margó Fesztivál- önkéntesként

Tegnap első alkalommal vettem részt az őszi Margó Fesztiválon, amit egy szerencsés, és kihagyhatatlan lehetőségnek köszönhettem, ugyanis önkéntesként segíthettem a szervezők munkáját.


Azt gondolom, hogy az irodalmi fesztiválok közül talán a Margó az, amely a legközelebb  kerül az olvasóközönséghez, amellett ugyanis, hogy számos beszélgetés és programlehetőség közül lehet válogatni, a fiatalabb korosztály sem unatkozhat, hiszen koncertek, és slam is színesíti a fesztivál kínálatát, mindamellett persze, hogy a könyvvásáron kedvezményesen juthatunk hozzá kedvenc szerzőnk könyveihez. 



Barátságos, családi hangulat legte be a Tesla Budapest nevű helyet, amikor a programok kezdete előtt megérkeztem. Hamar megkaptam az önkéntesek sárga pólóját, és a feladataimat, így mikor kinyíltak a rendezvény kapui, már vizsgát tehettem volna  a napi programokból, és a rendezvények helyszíneiről. Érdekes volt megfigyelni, hogy ahogy leszállt az est, egyre több korombeli érkezett az esti programokra, akik a legtöbben Grecsó Krisztián könyvbemutatójára voltak kíváncsiak. Az udvaron egy koncert adta meg az est alaphangulatát, amelyet végül a 23:00-kor kezdődő Zuboly koncert koronázott meg. 



Önkéntesként a legnagyobb feladatot az érdeklődők helyszínre irányítása, segítése jelentette. Jó érzés volt jelen lenni ebben a forgatagban, mondhatnám úgy is, hogy egy rövid időre a természetes közegemben egzisztáltam. Furcsa ezt így kimondani, de azt hiszem, a könyvmolyok számára nem kell magyarázni, mit jelent az, ha egy irodalomkedvelők számára szervezett fesztiválon könyvek és szerzők közelében hajtok végre fontos feladatokat. Mindenképpen felejthetetlen és különleges élmény volt, hiszen egy vidám társaságban a négy óra, amit munkával töltöttem, egyáltalán nem tűnt megterhelődnek vagy kellemetlennek, hiszen minden percben találtam valami izgalmasat, unalmasabb perceimben pedig a kezembe kaptam valami olvasnivalót, és az idő szinte el is röppent. 

Megjegyzések