A boldog könyvfüggő TAG

Mivel most nincs igazán időm olvasni (közeledik a vizsgaidőszak, és időszakosan inkább a saját projektjeimmel foglalkozom), úgy döntöttem, kitöltök egy BOOK-TAGET. Könnyed téma kilenc kérdésben, a HAPPY BOOKAHOLIC TAG ugyanis inkább olyan, mint egy mini-interjú, és ez nagyban megkönnyíti a válaszadást :)


Miért szeretsz új könyveket venni?

Tulajdonképpen még nem igazán gondoltam ebbe bele. Szeretem a könyvespolcomon tudni a jó könyveket, és egy könyv egyébként is jó befektetés, ugyanis egy könyv árából megannyi élményt veszel, és nem csak magadnak, hanem akár az unokádnak is. Nekem pl. van olyan könyvem, amit még a dédszüleim vettek az 1940-es években, és ez az egyetlen olyan hagyatékuk, amit tényleg bármikor kézbe lehet venni.

Milyen gyakran vásárolsz új könyveket?

Nem olyan gyakran, mint amennyire szeretnék :) Viccet félretéve, az olvasmányaim egy részét recenziós példányként ingyen kapom, úgyhogy nincs okom panaszkodni, de mindig találok valamit, ami érdekel, és amire a félhavi fizetésem is képes lennék ott hagyni. Nagyobb könyvvásárokat félévente tartok, de ha elmegyek egy-egy antikvárium mellett, és találok magamnak valami figyelemre méltót párszáz forintért, azt általában nem szoktam otthagyni. 

Hol szeretsz jobban vásárolni - könyvesboltban, vagy webshopban?

Szép- és szórakoztató irodalmat könyvesboltban, szakirodalmat webshopban.

Van kedvenc könyvesboltod?

A Könyvudvar Budapesten, eldugva az Astorián, ott lehet ugyanis a legjobb áron új könyveket kapni, de nagyon szeretem a Mozgó könyveket is, amiket ti is megtalálhattok Budapest forgalmasabb pontjain. Itt egyébként antikvár könyveket kapni 300 forintért.

Szoktál előrendelni?

Nem jellemző.

Van havi limited?

Van, ezt a havi bevételek és kiadások határozzák meg. 

Hogy állsz a könyvvásárlási tilalommal - szoktál élni vele?

A limit ezt meghatározza, nekem nem kell további tilalmakat bevezetnem. Elég fegyelmezett vagyok :)

Milyen hosszú a kívánságlistád?

Nem igazán számoltam utána. Vannak benne nagyon busás tételek, több darab is, de most szerintem a várólistám hosszabb a kívánságlistámnál. A kívánságlistám egyébként nagyon eklektikus, mert David Bordwell egyik nagyobb lélegzetvételű filmes szakirodalmán át Sienna Cole Lefelé a folyón című regényén át számos zsáner megtalálható rajta. De nem lehet hosszabb 5-6 darabnál.

Melyik az a három könyv (a kívánságlistáról vagy az előrendeltek közül), amiket most azonnal a magadénak akarsz tudni?

Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni: Napló, Kristin Thompson és David Bordwell A film története című írása, és őszintén szólva a harmadikban bizonytalan vagyok, mert most hirtelen kipipáltam a 10000+-os tételeket, amikre már évek óta vágyom. Talán Boris Vian Blues egy fekete macskáért című novellás gyűjteménye.


Te hogyan válaszolnál ezekre a kérdésekre? Írd meg kommentben!





Megjegyzések