A nagy nyári #nyirdkieztanaplot hadművelet

Van egy könyv, amely egyszerre biztat alkotásra és rombolásra. Egy könyv, amely kineveti a könyv szentségét, és laptépkedésre ösztönöz. Egy könyv, amely számos módot kínál arra, hogy tönkretegyük. A Maxim Kiadó jóvoltából a nyáron én magam is kipróbálhatom, milyen érzés könyvlapokat úsztatni, könyvet sétáltatni és egyéb elképesztő módokon kinyírni az útinaplómat. A feladat végrehajtásában a húgom is részt vesz, aki már második alkalommal vég neki a küldetésnek. Hogy miképpen tesszük tönkre a naplóinkat, az hamarosan kiderül, addig is megmutatom, mire jutott a húgom az első hadművelet során.

Két évvel ezelőtt Anikó mindennél jobban szerette volna a Nyírd ki ezt a naplót című könyvet karácsonyra. Akkoriban még azt hiszem, csak ez, valamint a kisebb és kompaktabb úti változata, a Nyírd ki ezt a naplót mindenhol változat létezett, és én ugyan sajnáltam a könyvet - hiszen szét kell tépni, meg kell taposni, stb. - mégis megvettem, hiszen karácsony is egyszer van egy évben, és örültem, hogy valami könyvet vásárolhattam a számára. Egészen addig nem értettem a könyv célját, amíg húgom ki nem bontotta a gondosan becsomagolt ajándékot, és el nem kezdte végrehajtani a feladatokat.

Néhány kép arról, Anikó hogyan nyírta ki a naplóját 

 A Nyírd ki ezt a naplót legnagyobb erénye, hogy szinte észrevétlenül hozza felszínre a bennünk szunnyadó kreativitást. Először szóról-szóra követed az utasításait, de aztán, ahogy magába szippant, te magad is egyre több módot találsz arra, hogy újraalkosd a feladatokat, ha azokat valamiért nem akarod végrehajtani, vagy újakat találj ki. Amikor leülsz felé, megszűnik a stressz. Tulajdonképpen olyan, mint egy felnőtteknek szánt kifestő, amibe bele lehet rúgni, össze lehet koszolni, egyszóval minden vérmérsékletű ember könnyedén le tudja vezetni a feszültségét. Mivel a gyilkossághoz alkalmanként éles eszközök is szükségesek, leginkább 14 éves kor fölött ajánlanám. Úgy hiszem, hogy kell egyfajta érettség is a feladatok végrehajtásához (van olyan, amiben csúnya szavakat kell gyűjteni), hiszen néha el kell rugaszkodni a konkrét leírástól, viszont tényleg ki tud kapcsolni, és közös alkotáshoz is kiváló, vannak ugyanis olyan feladatok, amikhez mások bevonása is szükséges. 
A nyári hadművelet első képei. Én költészetté, Anikó művészetté formál

Éppen ezért örültem nagyon, amikor a saját példányomat a kezembe vehettem. Én a kifejezetten utazásra szánt Nyírd ki ezt a naplót mindenholt választottam, mivel sokat utazom a munkahelyem és a lakhelyem között, húgom pedig a Nyírd ki ezt a naplót színesen verzióval kezdte újra a hadműveletet, és elkezdte a könyvfotózás művészetét is elsajátítani. A nyár folyamán itt és az Instagramon követhetitek nyomon, éppen hogyan kínozzuk meg naplóinkat, ha van kedvetek, tartsatok velünk!

Ha pedig már ti is részt vettetek hasonló hadműveletben, osszátok meg velünk kommentben!

Megjegyzések