Írók, akiktől NEM olvastam, pedig kellett volna

A Youtube csatornámon nem is olyan régen arról vallottam, melyek voltak azok a könyvek, amiket nem olvastam, pedig minden könyvesblogger számára alapműnek számítanak, most azonban ezt a gondolatmenetet tovább folytatva összegyűjtöm azt a három szerzőt, akiknek ugyan ismerem a munkásságát, mégsem sikerült egyetlen művüket sem elolvasnom. A ti listátok hogyan nézne ki?

Jane Austen


A romantikus irodalom (mint irodalmi korszak), és a romantikus regény (mint műfaj) mindig is olyan terület volt az életemben, ahol nem feltétlenül önszántamból jártam, a romantikus irodalom költészete sokkal kifejezőbb és élvezhetőbb a számomra, a romantikus regénynek pedig leginkább az evolúciója foglalkoztat (hamarosan egy bejegyzésben ezt bővebben kifejtem), éppen ezért Jane Austen és kortársai művei számomra leginkább csak a filmadaptációkban élnek. Jane Austen kihagyhatatlan, mégsem elengedhetetlen, éppen ezért azon a hosszú listán, amelyen azon szerzők szerepelnek, akik műveit feltétlenül pótolnom kell? Hogy miért? A válasz roppant egyszerű. Most nem a "lányregényes" korszakomat élem.

Szabó Magda


Szabó Magda a magyar irodalom egyik legkiemelkedőbb (és az egyik legnépszerűbb) női alakja. Hogy miért pont ő vált ikonná, azt hosszasan lehetne boncolgatni, azonban azt, hogy én miért nem olvastam tőle semmit, már rövidebben meg lehet fogalmazni. Eddigi életem során egyszerűen elkerült a munkássága, és az általa megjelenített világ is elég távol áll tőlem, úgyhogy még gyűjtöm a bátorságot az ismerkedésre. Remélem, kellemes találkozás lesz.




Stephen King

Stephen King korunk egyik legjelentősebb írója. Ha valakitől lehetne az írásról tanulni, az ő, hiszen elképesztő ráérzéssel képes hatni az olvasóra. Azonban olyan műfajban alkot, ami tőlem a lehető legtávolabb áll. Ha ugyanis van horror-immunitás, én abban szenvedek, rám a horror eszközei sem filmen, sem könyvben nem hatnak, éppen ezért még csak nem is gondoltam arra, hogy King műveivel behatóbban megismerkedjek. De ez talán változhat.

Megjegyzések