Áprilisi TBR: Ezeket olvasom áprilisban

Az első TBR kontentet február elején készítettem, akkor úgy gondoltam, hogy jó motiváció lehet az olvasási undor eltüntetésére. Így is történt. Februárban megdöntöttem az olvasási rekordomat az évben, ami még így se sok, de örültem mindannak 5-6 könyvnek, amit sikerült elolvasnom. Aztán jött a március, és a sok munka miatt nem volt sem erőm, sem kedvem olvasni. Most azonban, hogy eltelt egy hónap úgy, hogy az estéimet mesenézéssel és sorozatozással töltöttem, így döntöttem, ideje egy kicsit visszazökkenni ebből a nyomasztó hétköznapokból a könyvek világába. Ebben a bejegyzésben megmutatom, mely könyvekkel tervezek visszatérni!


Nos, egy dolgot még mindenek előtt el kell mesélnem. A könyvtár ugyanis a helyzetre való tekintettel házhoz jön a számomra, a párom könyvtárosként dolgozik, így hazahozza a munkáját. IGEN, A KÖNYVEKET. Éppen ezért az ehavi TBR olyan lesz, mint a zsákbamacska. Már ki is halásztam két könyvet, amit biztosan szeretnék elolvasni, de szerintem a lista tovább bővül majd. 

Munro Leaf: Ferdinánd, a bika


Na jó, ezt a könyvet nagyjából 10 perc alatt elolvastam. Ferdinánd, a bika sok más sorstársával együtt egy madridi farmon él a lehető legjobb körülmények között. Őket azért tenyésztették, hogy részt vegyenek a bikaviadalon. (És hogy megöljék őket.) Ferdninándot nem érdekli a viadal, ő sokkal jobban szeret a kedvenc fája alatt üldögélni, ám egy napon a véletlenek furcsa játékának köszönhetően kiválasztják őt. De ő nem harcol. Ez a mese remekül rávilágít a bikaviadalok etikai kérdéseire, miközben a lehető legbájosabban meséli el Ferdinánd történetét. Az animációs változata is egész jó, terjedelméből adódóan sokkal jobban ki tudja bontani a bikaviadalok kérdéseit. 




Nyáry Krisztián: Merész magyarok


Nyári Krisztián munkásságát nagyjából a kezdetek óta nyomon követem, és valamiért eddig úgy alakult, hogy mégsem olvastam egyik könyvét sem. Pedig az Így szerettek ők címűt nagyon is szerettem volna. A Merész magyarok 30 inspiráló történetet mesél el 30 kiváló emberről, és azt hiszem, ebben az időszakban nekem most éppen erre van szükségem.


Fodor Marcsi-Neset Adrienn: 50 elszánt magyar nő


Mint írtam, nagy szükségem van az inspirációra, és az erőre, az 50 elszánt magyar nő pedig már a megjelenése óta érdekelt. Egy nagyon igényesen szerkesztett könyvet lapoztam végig, Rátkai Kornél illusztrációi pedig egyszerűen mesések. 


Tudom, megint nem terveztem túl magam, de a jelenlegi helyzetben nem is lehet. Abban reménykedem, hogy lesz időm olvasni, mert az azt jelenti, hogy nem kell egész nap a vírussal kapcsolatos cikkeket gyártanom. A veszélyhelyzet teljesen átírta az életünket, a home office pedig néha egészen késő estig tart, így apránként próbálok feloldódni a szabadidőmben. Remélem, a listám azért tovább bővül majd!

Ti mit olvastok áprilisban?

Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess a Facebookon és az Instagramon!


Megjegyzések