Egy irodalmár a YouTube-on - interjú Kolev Ádámmal


Kolev Ádámot a Könyvmarketing Facebook csoportban ismertem meg. Megnéztem pár YouTube-videóját, és örültem, hogy van egy újabb irodalmár, aki nem fél használni a platformot, és gondolatait, tanácsait megosztja a nagyvilággal. Ebben az interjúban megismerhetitek őt, beszél arról, miért döntött az írás mellett, és mik a tervei a jövőben. 
Mondj röviden pár szót magadról!



Nos, akkor talán kezdjünk is a kötelező életrajzi dolgokkal. 1991-ben születtem Tatán. Ott is nőttem fel a környéken. Ugyan eredetileg az orvosira készültem, de aztán egy pár éves kitérővel végül közgazdász lettem. Jelenleg Budapesten élek. Szeretek sportolni, 6 éven át kajakoztam és 4 évig atletizáltam, de sajnos az egyetem miatt ezeket abba kellett hagynom. Egyébként pedig teljesen átlagos embernek tartom magam. Habár lehet, hogyha megkérdeznék egy-két ismerősömet ők teljesen mást mondanának.  

Van olyan téma vagy műfaj, amit különösen kedvelsz?

Nem igazán. Alapvetően olvasó/nézőként bármi olyan jöhet, amit valamiért érdekesnek tartok. Alkotóként is inkább igyekszem magam nem egy zsánerhez kötni. 

Hogyan szeretted meg az irodalmat? Mikor írtad az első műved?

Igazából az a vicces, hogy kezdetben rohadtul nem szerettem olvasni. Aztán szerencsére, mint sokan másoknál közbelépett Rowling és Harry Potter. Az első művemet pedig még gimiben írtam, ami egyébként egy vers volt és az egyik helyi versenyen még egy díjat is nyertem vele. Aztán hosszú időre parkoló pályára került nálam a dolog, míg nem 2014-ben jött egy olyan ihlet, aminek kapcsán eldöntöttem, hogy ténylegesen is az írással szeretnék foglalkozni.

Honnan inspirálódsz? Kik a kedvenc íróid, költőid?

Ez elég változó, bár sok olyan regényem van, aminek egy bugyuta álmom volt az alapja. Például ilyen a már megjelent Hogyan ettek meg című regényem is. Kevdenc íróm igazából nincs, de mondanom kellene pár olyat, akiket kedvelek, akkor egyértelműen Drew Karpyshyn, Steve Perry vagy Timothy Zahn. Illetve Karen Traviss.



Mi volt a legnagyobb akadály, amellyel íróként valaha szembe kellett nézned? Mennyire volt nehéz elindulnod az írói pályán?

Magával a konkrét írással sosem volt bajom. Persze voltak olyan pillanatok, amikor akadozva ment az írás, de az szinte mindig kizárólag valamilyen magánéleti ok miatt. A legnagyobb akadály pedig egyértelműen az volt, amikor 2018 elején befejeztem a legelső könyvem és szembesülnöm kellett vele, hogy idehaza a könyvkiadás… hát finoman szólva is elég nehézkes. Függetlenül attól, hogy ki és mennyire tehetséges. Vagy milyen adott művének a minősége.

Mi az írói hitvallásod? Mi az az üzenet, amit a műveid segítségével közvetíteni szeretnél?

Őszintén szólva, sose szerettem azokat az alkotókat, akik annyira nagyra vannak magukkal, hogy így a művésziesség jegyében összehordanak mindenféle zagyvaságot és azután azt akarják úgy eladni, mint a kultúra ne továbbja. Sajnos nagyon sok ilyen hazai alkotó van. Én csupán annyit csinálok, hogy leírok bizonyos dolgokat egy általam érdekesnek vélt szemszögből. És reménykedek benne, hogy ez másoknak is tetszeni fog.

 Mit gondolsz, van olyan tanács, amit kezdőként érdemes megfogadni? Ha igen, mi az?

Csupán egy valami és ez nem csak az írásra érvényes. Még pedig az, hogy csináld. Bármilyen nehéz is. Csináld. Más különben soha sem leszel vele kész.

Mik a jövőbeli terveid?

Nos, nem titok, hogy én jövőben szeretném, ha az általam írt könyveket megfilmesítenék. Sőt, én magam is szeretnék a filmiparban elhelyezkedni, mint forgatókönyvíró és rendező. Nyílván tisztában vagyok vele, hogy ez egy hosszadalmas folyamat, mire eljutok oda és sajnos azt is egyre inkább tapasztalom, hogy idehaza nem nagyon adottak hozzá a feltételek. Emellett van egy saját youtube csatornám, amit bár ugyan a kényszer szült mégis szeretek vele foglalkozni. És persze szeretném még további regényeket megjelentetni. Ha kell, akár úgy is, hogy saját kiadót nyitok hozzá.


Keresd Ádámot a YouTube-on, és olvasd írásait a blogján!


Fotó: Kolev Ádám

Megjegyzések