"A történetek megírása érdekelt" - interjú Buótyik Dorinával


Az írói pályán elindulni és érvényesülni egyáltalán nem könnyű. Ma már nem elég egy jó mű, ha a megfelelő marketing hiányában nem tud eljutni az olvasókhoz. Bemutatkozó interjúsorozatomban olyan alkotókat mutatok be, akiket ugyan még nem ismerünk, mégis érdemesek a nagyobb figyelemre. Most Buótyik Dorinával beszélgetek, akinek június 4-én jelenik meg első regénye, a III. Amenemhat rejtélye a NewLine Kiadó gondozásában.


Mondj röviden pár szót magadról!

Ikertestvéremmel Szegeden, a Tisza partjánál álló kórházban láttuk meg a napvilágot. Gyermekkoromat Csorvás kis városában töltöttem. Azután a tanulmányaimat a békéscsabai Vásárhelyi Pál Szakközépiskolában folytattam, s kollégistaként itt találtam meg a legjobb barátnőmet, és a mostani páromat. Érettségi után megszereztem a geológiai techikusi végzettségemet is. Később az Eötvös József Iskolaalapítvány pénzügyi és számviteli ügyintéző szakos tanulója lehettem, amit két év után sikeresen letettem. Az év szeptemberében felköltöztem Budapestre, és itt is élek.

Van olyan téma vagy műfaj, amit különösen kedvelsz?

Őszintén szólva csak a krimit szeretem. 2010 előtt nem igazán érdekelt az olvasás. Amikor megvettem a könyvtárban 100 Ft-ért Agatha Christie egyik könyvét, azóta csak krimi könyveket olvasok. Azon belül is a skandináv könyveket preferálom.

Hogyan szeretted meg az irodalmat? Mikor írtad az első műved?

Magát az irodalmat nem kedveltem különösebben, nem kötött le az olvasás. Inkább a nyelvtant szerettem. A történetek megírása érdekelt. Már általános harmadikban elkezdődött, ugyanis akkor „írtam” egy sikeres bábjátékot.  Ezt a kisebb Forma 1-es cikkeim követték, amit saját magam és ikertestvérem szórakoztatására írtam. Általános iskola hetedik osztályába jártam, amikor a fejembe vettem, hogy írni fogok egy regényt, s majd azt kiadom.


Honnan inspirálódsz? Kik a kedvenc íróid, költőid?

Könyvekből, sorozatokból inspirálódok. Kedvencem Agatha Christie, és néhány skandináv író pl. Jo Nesbo, Camilla Lackberg, Karin Alvtegen. 

Mi volt a legnagyobb akadály, amellyel íróként valaha szembe kellett nézned? Mennyire volt nehéz elindulnod az írói pályán?

Könnyen találtam rá a szerkesztőmre, aki gyakorlatilag egyengette az írói pályámat. Ő mondta meg, hogy mire figyeljek, írástechnikai tanácsokkal látott el. Ő ajánlotta a hagyományos kiadókat is, egynéhányra pályáztam is. Utána ajánlott egy új kiadót, ami sikerült is volna, azonban visszaléptek. Így tovább próbálkoztam, majd leszerződtem a NewLine kiadónál. Különösebb nehézség nem volt.

Mi az írói hitvallásod? Mi az az üzenet, amit a műveid segítségével közvetíteni szeretnél?

Hitvallásom, hogy minden egyes fejezet izgalmas, kalandos, titkokkal és rejtélyekkel teli legyen, amit az olvasó nem un meg. Azt szeretném, ha a könyveim olvasása közben izgulna a sorok közt, és várja, hogy mi fog a következőkben történni. Olyan könyvet tartson az olvasó a kezében, amire azt mondhatja, na ezt érdemes volt elolvasni! Amire napokig, vagy évekig is emlékezni fog.

 Mit gondolsz, van olyan tanács, amit kezdőként érdemes megfogadni? Ha igen, mi az?

Gondos, alapos háttérmunka az adott téma iránt. Tanulmányozni az írástechnikai fortélyokat: a karakterekről, helyszínekről, narrációról stb. Na meg sok-sok írói gyakorlás és olvasás.

Mik a jövőbeli terveid?

Jelenleg az első könyvem folytatását írom, ami az is hamarosan elkészül. Az is lehet, hogy télen megjelenik. De jövőre mindenképp! Most egy másik sorozaton gondolkodom, ami nem fog ehhez kapcsolódni.

Dorina első regényéről a MOLYON tudatsz meg többet, a szerzőt pedig a Facebookon is megtalálhatod.



Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon,  YouTube-on és Twitteren!

Lennél a mecénásom? Hívj meg egy kávéra Patreonon! 

Megjegyzések