Egy különleges blogajánló: Csak csináld - Magadért blog

 Az utóbbi időben egy kicsit a háttérbe szorult a blogírás, aminek több oka is van. Egyrészt a koronavírus miatt a kulturális élet csöndesebbé vált, másrészt kevesebbet olvasok, és az olvasmányaimat nem akarom szakmai szempontok alapján értékelni, harmadrészt rengeteget dolgozom, és a szabadidőmben inkább irodalmi műveket írogatok, negyedrészt pedig több olyan változás történt ebben az évben az online média és a blogger világban, hogy át kell gondolnom a "hogyantovábbot". Ez szerintem jelenleg kétféleképpen lehetséges: tanulással (a közelmúltban több online kurzuson is részt vettem), és inspirációgyűjtéssel. Az inspirációgyűjtéshez pedig az a legjobb mód, ha blogokat olvasunk, akár olyan témában is, ami egy elsőre kissé távol állhat tőlünk. De éppen ez a kalandozás nyújthat új perspektívákat, amelyben egyébként hatalmas segítségemre van a Miadéle, hiszen általa találtam rá Deák-Ember Ágnes blogjára.



Már több mint hat éve vagyok irodalmi és kultúrblogger. Ez idő alatt leginkább ebben a térben mozogtam, alaposan megismertem a könyves blogokat, a kulturális honlapokat, voltam egy online kulturális magazin főszerkesztője, úgyhogy jól kiismerem magam ebben a közegben, a folyamatosan erősödő politikai hatások ellenére is. Azonban idén egyre inkább úgy éreztem, hogy az online kulturális szféra súlyos válságban van. Ennek rengeteg oka van, idén az egyik legfontosabb tényező a koronavírus, a kultúrharc, a súlyos anyagi elvonások, de van egy olyan ok is, amelyről eddig keveset beszéltünk. Ez pedig az, hogy az irodalom és a kultúra is sokkal nehezebben tud létezni az online térben a matéria természete miatt. Írtam már például arról, hogy a szerzők jelentős része egyáltalán nem kommunikál az olvasójával, és arról is, hogy a kultúra alapvetően egy szűk rétegnek akar szólni, és arról is, hogy a hagyományos értelemben vett kritikusi foglalkozás átalakulni, megszűnni látszik

Már évek óta azon dolgozom, hogy módot találjak arra, hogy a kultúrát a mainstream online eszközök segítségével népszerűsítsem közérthető módon. Ezért mentem el 2018-ban az (eddig) utolsó Cosmopolitan Blogger Daysre, és ezért döntöttem úgy, hogy nyitni kezdek a nők által kedvelt témák felé is. Leginkább az érdekel, hogy mi a népszerűségük titka, hogyan kommunikálnak az olvasóval, milyen élményt adnak át egy-egy blogbejegyzéssel. A nőknek célzott blogok szférájában hatalmas a zaj, talán itt találni a legtöbb kifogásolható blogot, amelynek vagy a színvonala nem megfelelő, vagy már az első két bejegyzést követően látszik, hogy a célja az, hogy a szponzorációkkal olyan termékeket adjon el, amire igazából semmi szükségünk. 

Éppen ezért szükségem volt valamilyen szűrőre. A nyáron indult el a Miadéle honlapja, amelynek az a célja, hogy női bloggerek bejegyzéseit osszák meg női olvasókkal. Azért tetszett meg a koncepciója, mert a hagyományos szépségápolással, illetve gyerekneveléssel kapcsolatos cikkek mellett tökéletesen elfértek az én könyves, kulturális cikkeim is, de rengeteg női vállalkozót és kisvállalkozást is megismerhettem. Ráadásul a Miadéle nem csak egy gyűjtőoldal, lelkesen és teljes erőbedobással dolgozik azon is, hogy egy bloggerközösséget is teremtsen, és segítsen nekik a fejlődésben, így például webinarokkal ad új információkat a bloggerléthez köthető témákban. 

És ennek a közösségépítésnek az is a része volt, hogy egy klasszikus, angyalkázós játékkal ismerjük meg egymás blogját, és ajánljuk a mi olvasóink számára. Így ismerkedtem meg Deák-Ember Ágnes blogjával, ami a Csak csináld néven található meg. Ágnes az anyasággal kapcsolatos cikkek mellett könyv- és filmajánlókat is ír, és interjúkat is készít, amelyekben női vállalkozók sikersztorijait osztja meg. Nekem éppen ezek az interjúk tetszettek a legjobban, nőként és vállalkozóként én is pontosan tudom, hogy ebben a kiszámíthatatlan időszakban nagyon fontos minden támogatás. Az interjúk segítségével több számomra eddig ismeretlen magyar márkát is megismertem, ami így karácsony előtt nagyon hasznos volt, hiszen nekem is célom a kisvállalkozások támogatása. 

Ami még különösen tetszett, az az egész blogot átjáró pozitív aura volt. Egy kicsit furcsán fogalmaztam meg, de már maga a kezdőlap, illetve az oldalsávban található szövegek is nagyon pozitívak és inspirálóak. Tudjátok,  gyakran az egész napomat az interneten töltöm a munkám miatt, és néha teljesen elmegy az életkedvem a mindent átható gyűlölet és negativitás miatt. Különösen nagy kincs egy olyan oldalt találni, amely támogatja mások sikereit, amely arra inspirál, hogy mi magunk is bátran vágjunk bele álmaink megvalósításába, ráadásul az anyukás témák már egy külön közösséget teremtenek, amely a hasonló tapasztalatok megbeszélése közben igazán erősség tud kovácsolódni.

Ágnes optimizmusa és pozitív életszemlélete sokak számára inspiráló lehet, örülök, hogy rátaláltam a blogjára.


Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon,  YouTube-on és Twitteren!

Lennél a mecénásom? Hívj meg egy kávéra Patreonon! 

Megjegyzések