Biromakönyvem - egy blog, amelytől garantáltan életvidámmá válsz

 Amikor belevágtam a bloggerkedésbe, úgy gondolkodtam, mint Alvy Singer (Woody Allen) az Annie Hallban: "Sose szeretnék olyan klubhoz tartozni, amelyik elfogadna engem tagnak." Bár azt nem tudhatjuk meg, hogy ezt a mondatot ki mondhatta először (érdekes történet, érdemes utánaolvasni), egy dolog biztos: tévedett. Pont úgy, ahogy én. Éppen ezért döntöttem tavaly úgy, hogy aktívabb tagja leszek egy közösségnek, csatlakoztam a Miadéle bloggereihez, és rengeteg új nézőpontot ismertem meg, sok új dolgot tanultam másoktól, olyanoktól, akik teljesen más témában, vagy stílusban írnak. És így találtam rá Biró Márta blogjára is, ami a Biromakönyvem nevet viseli.



Márta blogján verseket, novellákat olvashatunk, amelyeket különböző élethelyzetek inspiráltak. Márta könyvet is írt Életem leckéi címmel, amely az szerző életének legfájdalmasabb eseményeinek felelevenítésével azt mutatja be, hogyan lehet talpra állni és megerősödni bármilyen tragikus élethelyzetben. Sőt, ennél tovább is ment: hogy segítséget nyújtson azoknak, akik nem tudják, mit tegyenek a kilátástalanságukban, személyes beszélgetéseket is tart, hiszen néha az, hogy kibeszélhetjük magunkból a problémáinkat, és hogy egy semleges fél tanácsokat ad, segít új perspektívába helyezni a dolgokat, és megtalálni a lehető legjobb megoldást. 

Amikor ilyen témájú blogokat vagy könyveket találok, mindig nagyon szkeptikus vagyok, hiszen egy komplett iparág épült fel arra (és most nem a pszichológiára gondolok), hogy a nehéz helyzetben lévő embereket néhány üres motivációs idézettel nemes egyszerűséggel kizsákmányolja. Az azonban, hogy Márta a verseivel, novelláival betekintést enged a saját életébe, lelki világára, egy teljesen más perspektívába helyezi a véleményemet. A műveiből sugárzik a remény, az életigenlés minden szituációban, az alázat és a küzdeni akarás. Több verset találhatunk, amelyeket a barátainak írt, amelyben őszinte tiszteletet és érzéseket olvasni. Furcsa lenne ezeket a műveket irodalmi szemszögből vizsgálni, és azt nézni, hogy egy rímpár milyen, hogy a vers mennyire dallamos, vagy milyen képeket tartalmaz, hiszen ha nagy költők műveihez hasonlítjuk őket, nyilvánvalóan több olyan szerzőt is találunk, aki Mártánál jobban brillírozik, ha egy vers formájáról van szó. Azonban egy vers nem csupán formából áll, hiszen, mint a legszemélyesebb írásforma bármelyik közül, amelynek az érzelmek megfogalmazása és átadása az elsődleges célja. Ez szerintem mindennel fontosabb, és Márta versei ettől válnak átütővé és lélekemelővé. 

Az oldalon van egy blogszekció is, amelyen még jobban megismerhetjük a szerzőt, és több nagyon fontos és értékes gondolatot is találtam. Olvassátok ti is!

Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon,  YouTube-on és Twitteren!

Lennél a mecénásom? Hívj meg egy kávéra Patreonon!



Megjegyzések

  1. Köszönöm a cikked, örültem a véleményednek. Biró Márta Életem leckéi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Számít a véleményed! Írd meg kommentben és beszélgessünk egy jót!