Olvasási szokások book tag a Két gyerekkel az élet bloggerével

A Miadéle közösség tagjaként sok új blogot és bloggert megismertem, néhányukat nektek is bemutattam. Úgy döntöttem, új kísérletbe kezdek, és hónapról hónapra felkérek egy-egy bloggert, hogy töltsön ki egy irodalmi vagy egy book taget, hogy így lehetőséget kapjanak az Egy elképzelt könyvben való bemutatkozásra. Elsőként Bányainé Darabos Klaudia vállalkozott erre a feladatra, aki az Olvasási szokásaim book taget töltötte ki. Klaudia a Két gyerekkel az élet bloggere, amelyben gyerekneveléssel kapcsolatos tapasztalatait osztja meg. De vajon milyen a viszonya a könyvekkel? Hogyan olvas? Ebből a cikkből kiderül!



Van külön olvasókuckód?

Külön olvasókuckóm nincs, vagy a szobába elvonulva szoktam olvasni, vagy bekuckózok a kanapéra egy pléddel, és ott olvasok.

Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelzők, vagy papírfecnik?

Könyvjelzővel szoktam jelölni, hogy hol tartok a könyvben. Van egy nagyon szép könyvjezlzőm, amit még anyukámék hoztak nekem Egyiptomból, arra nagyon vigyázok, csak azt használom.

Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?

Ha nyugiban tudok olvasni, akkor mindig úgy fejezem be az olvasást, hogy eljussak az adott fejezet végéig, azonban mivel gyerekeim vannak, sokszor lopva kihasználok néhány üres percet is, amit az olvasásra fordítok. Ilyenkor nem mindig van lehetőségem eljutni egy-egy fejezet végéig, hanem ahol épp tartok, ott fejezem be az olvasást.

Szoktál nassolni, vagy inni olvasás közben?

Olvasás közben mindig nassolok, ami már egy megszokott dologgá vált nálam. Az a baj, hogy ilyenkor képes vagyok töménytelen mennyiségű nasit elfogyasztani, ami nem mindig jó

Szoktál zenét hallgatni, vagy TV-t nézni?

Olvasás közben sosem hallgatok zenét, zavarna, nem tudnék elmélyülni az adott történetben. A tévé szokott menni közben, azt teljesen ki tudom zárni. Ha nagyon elmélyülök egy könyvben, sokszor azt sem hallom meg, ha szól valaki hozzám. 

Egyszerre hány könyvet szoktál olvasni?

 Egyszerre mindig csak egy könyvet szoktam olvasni, nem szeretek több könyvet elkezdeni egyszerre.

Otthon, vagy máshol olvasol szívesebben?

Mindenhol szeretek olvasni. Itthon, fodrásznál, bárhol, ahol várni kell. Amikor még Szegedre jártam főiskolára, az öt órás utakat mindig olvasással töltöttem.

Hangosan, vagy csak magadban olvasol?

Kizárólag magamban olvasok, hangosan csak az esti mesét szoktam olvasni a kislányaimnak.

 Szoktál előre olvasni, vagy kihagyni oldalakat?

Sosem szoktam előre olvasni, vagy kihagyni oldalakat. Nekem az olyan, mintha egy filmet a végéről kezdenék el nézni. :)

Megtöröd a könyvek gerincét, vagy úgy vigyázol rájuk, mintha újak lennének?

A könyveimre szeretek vigyázni, nem szeretem, ha bármi kár éri őket. Nem szoktam a lap sarkát sem behajtani, ahol éppen tartok. A könyvek számomra értékek, a lányaimat is mindig arra neveltem, hogy a könyvekre vigyázni kell.

Szoktál írogatni könyvekbe, vagy kivagy a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Ebből kifolyólag firkálni sem szoktam a könyvekbe, kizárólag a tankönyveim voltak azok, amiket "összefirkáltam". :)

Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyveket a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?

Nem szoktam könyveket hajigálni a sarokba, ha felidegesítem magam egy könyvön inkább tovább olvasom, hogy minél hamarabb túljussak az idegesítő részen.

Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Amikor ismeretlen szóval találkozom egy könyvben, általában rákeresek a neten, azonban ezt nem mindig azonnal teszem, van, hogy csak az olvasás befejezése után.

Mit olvasol most?

Most éppen Patricia Gibney - Lotti Parker 7 részes sorozát olvasom, ami egy bűnügyi thrillersorozat.

Milyen könyvet vettél legutóbb?

Legutóbb ennek a thrillersorozatnak az első részét vettem meg, előtte pedig Danielle Steel Palomino című könyvét.

A sorozatokat, vagy az egy részes köteteket szereted jobban?

Jobban szeretem, amikor egy könyvsorozatot tudok olvasni, az olyan, mintha sosem lenne vége a történeteknek. Ettől függetlenül nagyon sok egy részes könyvet is olvasok.

Van olyan könyv, amit szeretettel ajánlasz mindenkinek?

Annak, aki szereti a thrillereket mindenképpen ajánlom ezt a Lotti Parker sorozatot, letehetetlen könyvek. Ha csak egy percem van olvasni, még akkor is elolvasok gyorsan belőle pár oldalt. 

Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon és  YouTube-on!

Elolvasnád a könyvem? Rendeld meg ITT!

Megjegyzések