Kiadom életem első verseskötetét - JEGYEZD ELŐ!

Jó ideje nem írtam új bejegyzést az oldalra. Ennek több oka is volt, de a legfontosabb mégis az, hogy befejeztem az első verseskötetem, amely a bőréhség címet kapta.



Igen, kisbetűvel. Ez is a koncepció része. 

De most inkább mesélek egy kicsit.

Magát a kötetet nagyjából még a tavalyi  tavaszi karantén alatt befejeztem. Gondoltam, hasznosan töltöm az időt, jót tett az írás. 

Aztán egy picit félretettem. Tudtam, hogy ki fogom adni, de az idő nem volt alkalmas (bár szerintem ez relatív), meg ugye pénzt is kellett gyűjtenem. Több mint fél év kemény munkájával, és a párom segítségével azonban végre lett elég pénzem. Minden más pedig csak részletkérdés.

Ősszel vettem elő újra a kéziratot. Ekkorra már néhány bétaolvasó véleményezte, és én is hagytam magamnak időt arra, hogy egy kicsit leülepedjen bennem a szöveg, és hogy friss szemmel újra átnyálazzam az egészet. 

Aztán megtaláltam azt a személyt Kaprinyák Dóra személyében, akivel decemberben megkezdtük a közös munkát. Mármint ami az illusztrációt és a tördelést illeti.

Sokáig arra gondoltam, hogy egy szerzői kiadóval adatom ki a bőréhséget. Nagy kiadóval nem számoltam, szegények a koronavírus miatt a saját megjelenéseiket is tologatják, az ilyen noname alakokkal így nyilván nem is állnak szóba.

De miután alaposan felmértem a szerzői kiadók ajánlatait, rádöbbentem, hogy én ezt mindenkitől függetlenül meg tudom csinálni. (Nem azért, mert zseni vagyok.) Némi kutatás és szakszöveg olvasás után (Nádasi Krisz cikkei nagyon sokat segítettek), már ott tartottam, hogy kész a szöveg, a szerkesztés, a véleményezés, van egy remek grafikus-tördelőm és egy korrektorom is. A szöveg különböző fázisokban átment legalább 10 emberen, kaptam egy csomó szakszerű tanácsot, így az elmúlt nagyjából két hónapban elnyerte azt a formáját, amit hamarosan ti is olvashattok.

Ez persze egyáltalán nem olyan könnyű, mint ahogyan most leírom. Még nekem is van egy csomó megválaszolandó kérdésem, és megoldandó feladatom. Fontos ugyanis kiemelni, hogy a szerző ilyen esetben nem csak szerző, hanem menedzser és producer is egyben, aki amúgy jól ért a marketinghez is. 

Én nekiestem az önképzésnek, és persze elfogadom mások tapasztalatait, tanácsait. Biztosan sok dolog lesz, amit csinálhatnék majd jobban is, de szerintem a könyvpiac jelenlegi helyzetében semmit nem lehet tökéletesen csinálni. Hagyatkoznunk kell egymás tapasztalataira, de egy teljesen új utat kell kitaposnunk magunknak, amiben ki tudja, hány akadályt találunk majd.

Hamarosan újra mesélek a bőréhségről, addig is, ha szeretnél magadnak egy példányt, jegyezd elő az alábbi űrlap segítségével! 






Megjegyzések