Így olvas a Titkos Kertem Hozzávalói bloggere

 A Miadéle közösség tagjaként sok új blogot és bloggert megismertem, néhányukat nektek is bemutattam. Úgy döntöttem, új kísérletbe kezdek, és időnként felkérek egy-egy bloggert, hogy töltsön ki egy irodalmi vagy egy book taget, hogy így lehetőséget kapjanak az Egy elképzelt könyvben való bemutatkozásra. Most Fehér Nóra vállalkozott erre a feladatra, aki az Olvasási szokásaim book taget töltötte ki. Nóra a Titkos Kertem Hozzávalói bloggere, aki jelenleg Facebookon és Instagramon aktív, mottója pedig a következő: "Minden, ami gasztronómia, utazás, kultúra, kaland, élet... (nem csak nőknek!)"

 


Mondj egy pár szót magadról és a blogodról!

Magamról… nos gyógypedagógusként dolgozom, de mindig is motoszkált bennem az írás vágya, ezért tavaly nyáron a Miadéle Hungary közösségéhez csatlakoztam, akkor hoztam létre egy mára már nem gondozott blogoldalt, a Titkos Kertem Hozzávalóit. A Miadéle Hungary linkcseréje kapcsán most elővettem újra, igazából az Instagramon és a Facebookon osztok meg újabban tartalmakat, leginkább képeket utazás, gasztro témában, különböző idézeteket, amik jól jöhetnek másoknak is, „könnyen fogyasztható” dolgokat. A távoli célom egy könyv kiadása, amiben nőket foglalkoztató és érintő  témákat dolgozok fel történetekbe ágyazva.

 Van külön olvasókuckód?

Külön olvasókuckóm nincs. De nagyon szeretek az ágyban vagy a nappaliban olvasni.

Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelölők? Papírfecnik?

Változatos a paletta… volt már használt vonatjegy, poháralátét, kölcsönkapott könyveknél a benne felejtettet használtam. Mind közül a legkedvesebb az egyik gyerekkori barátnőm által készített karácsonyi sapkában lévő rókás könyvjelző.

Mindig el kell jutnod egy fejezetet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?

Le tudom tenni. Általában az oldal aljáig eljutok, bármilyen fáradt vagyok is, maximum másnap újra olvasom.

Szoktál nassolni vagy inni olvasás közben?

Ha komolyan nekilendülök, akkor csak egy pohár víz van mellettem. Nassolni vagy olvasni is úgy jó, ha csak arra koncentrál az ember. J

Szoktál zenét hallgatni vagy tévét nézni?

Nem szoktam, általában tévét nem is nézek, csak egy bizonyos gasztro csatorna megy, esetleg valami jó film, de az szökőévben egyszer.

Egyszerre hány könyvet szoktál olvasni?

2-3, ha valami komolyabbat olvasok, azt gyakran kiegészítem egy főzős könyvvel, ha könnyedebbet, akkor is.  Ezekbe mindig szívesen belelapozok, inspirálódok belőle, esetleg elkészítem, amit megosztok a közösségi oldalaimon is.

Otthon vagy máshol olvasol szívesebben?

Inkább otthon. Máshol inkább szippantom magamba az infókat, csillapíthatatlan tudásszomjam van, nyitott vagyok világra és másokra is.

Hangosan vagy csak magadban olvasol?

Örülök a kérdésednek, mert nagyon régen olvastam már hangosan magamnak, ki kell próbálnom újra.

Szoktál előre olvasni vagy kihagyni oldalakat?

Nem, azt nem lehet, van egy erős szabálytudatom, csak sorban…Viccelek J. Nem szoktam.

Megtöröd a könyvek gerincét vagy úgy vigyázol rájuk, mintha újak lennének?

Vigyázok rájuk, sajnálnám őket J, igyekszem óvni kávé, tea és borfoltoktól is.

Szoktál írogatni könyvekbe, vagy ki vagy a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Nagyon vigyázok rájuk, főleg a kölcsönkapott könyvekre, inkább kifotózom az érdekes részeket, amiket később akár egy kép kíséretében megosztok a social media felületeken vagy egyszerűen továbbküldöm a barátaimnak.

Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?

Nem, egyszerűen „elköszönök” tőle és leteszem. Kifejezetten idegesítő regénnyel még nem találkoztam.

Ha szembe jön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Azonnal, hiszen utána elfelejtem és elmarad. Zavar, ha nem ismerem a szót és azt gondolom, hogy lemaradok valamiről, ha nem szippantom be azonnal az információmorzsát.

Mit olvasol most?

Dr. James R. Doty: A varázsbolt - Egy idegsebész lebilincselő története az agy rejtelmeiről és a szív titkairól.

Milyen könyvet vettél legutóbb?

Éppen ma rendeltem előrendeléssel egy életrajzi könyvet, ami egy hirtelen, az Instagramon népszerűvé vált, a divatszakmában dolgozó influencerről szól.

A sorozatokat vagy az egy részes köteteket szereted jobban?

Egy-egy szerzőtől szívesen olvasok, sorozatokat kifejezetten nem olvasom. Az egy részes kötetektől viszont nehezen búcsúzom és sajnálom, ha vége szakad.

Van olyan könyv, amit szeretettel ajánlasz mindenkinek?

Szabó Magda könyveit nagyon kedvelem, közel áll hozzám a stílusa, az általa megrajzolt csodálatos világ. Motivációs könyvként és életigenléshez receptre íratnám fel Edith Eva Eger A döntés c. könyvét, ami a nehéz sorsból felálló zsidó lány történetéről szól. Sokat lehet tanulni Orvos-Tóth Noémi Örökölt sors című könyvéből, ami a családi örökségünkről szól.

 

Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon és  YouTube-on!

Elolvasnád a könyvem? Rendeld meg ITT!

Megjegyzések

  1. Szuper tag lett, köszi szépen a bejegyzést :)

    Nem tudtam nem észre venni a többi bloggeres book taget olvasva, hogy a könyvekbe való jegyzetelés, firkálás úgy tűnik, mindenkinek tabu :D Régen én is így voltam ezzel, de most már egyre gyakrabban tartom kézközelben a ceruzát olvasás közben. Meglepően sokat tud adni, bár még mindig kissé félve írok bele.

    Egyébként sajnálom, ami a Miadéle szerverrel történt. Hiányzik az oldal, sok új, érdekes blogot ismertem meg általa.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Számít a véleményed! Írd meg kommentben és beszélgessünk egy jót!