Olvasási szokásaim book tag a Mindenütt jóóó - Travel blog bloggerével

A Miadéle közösség tagjaként sok új blogot és bloggert megismertem, néhányukkal már találkozhattatok is az oldalon. Most egy kis szünet után folytatom a népszerű sorozatot, és ez alkalommal Albert Bernadette, a Mindenütt jóóó - Travel blog bloggere tölti ki az  Olvasási szokásaim book taget. Szerintetek egy légiutas-kísérőnek milyen a viszonya a könyvekkel? Mennyi ideje van az olvasásra?  Hogyan olvas? Ebből a cikkből kiderül!



Mondj egy pár szót magadról és a blogodról!

Bernie vagyok, most már 10. éve légiutas-kísérőként dolgozom. Külföldön élek, eddig három országban öt különböző helyen laktam hosszabb-rövidebb ideig. A Mindenütt jóóó - Travel blogot valamivel később kezdtem el írni. Célom egyrészt az volt vele, hogy leírjam magamnak az élményeimet, mert milyen jó lesz majd idős koromban elolvasva őket újra átélnem a kalandokat. Másrészt pedig a családommal és a barátaimmal is egyszerűbb így megosztani, mint sok-sok külön emailben. A blogomnak három fő témája van: az egyik az UNESCO világörökségek (mert világörökség mániás vagyok), a másik a Repülés (munkámból adódóan is) és a harmadik az ÍzUtazás (itt olyan receptek találhatók, melyeket az utazásaink során gyűjtöttem össze). 

Van külön olvasókuckód?

Nincs külön olvasókuckóm, sohasem volt. Legtöbbször a kanapén vagy ágyon ülve olvasok. Azonban a kedvencem egy kád, tele forró vízzel. Itt órákig képes vagyok olvasni. Sokszor annyira belefeledkezem a történetbe, hogy azt veszem észre, hogy belefagytam a vízbe. J

Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelzők, vagy papírfecnik?

Papírfecnit sohasem használtam erre a célra, és hagyományos értelemben vett könyvjelzőt sem. Volt, hogy képeslapot, vagy ha a könyvnek volt külön védőpapír borítója, akkor azt használtam. Viszont jó pár éve már egy egy dolláros a könyvjelzőm. Ennek története van: Bolognában laktam akkoriban, és az utcán hazafelé menet láttam meg egy szorosan összetekert papírgurigát. Ösztönösen éreztem, hogy pénz az, csak azt nem tudtam, hogy mi lehet. Mikor kigörgettem, láttam, hogy egy egy dolláros. Először azért tettem könyvbe, hogy kisimítsam, aztán később ez került át egyik könyvből a másikba és lett a könyvjelzőm. 

Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?

Bárhol letenni nem tudom. Az az optimális, ha a fejezet végén hagyhatom abba. Ha ez nem működik, akkor legalább egy szakasz végén. Ha ez sem, akkor egy olyan oldalnál, ahol egy új mondat kezdődik. 

Szoktál nassolni, vagy inni olvasás közben? 

Inni szoktam, általában teát, néha kapucsínót, illetve télen forró csokit vagy forralt bort. Nassolni nem nagyon, de ha mégis, akkor diákcsemegét, vagy maximum egy kekszet. 

Szoktál zenét hallgatni, vagy TV-t nézni?

Mármint olvasás közben? Nem! Csöndben szeretek olvasni. 

Egyszerre hány könyvet olvasol?

Általában egyet. Kivéve, ha éppen útikönyvet is olvasok a következő utazásunkhoz. Illetve akkor, ha sikerül kifognom egy olyan könyvet, ami nem köt le annyira, hogy egyben el tudjam olvasni. Olyankor kell valami izgalmasabb is. ;-)

Otthon, vagy máshol olvasol szívesebben?

Szinte mindig otthon olvasok. Ha hosszú repülőútra megyek, akkor van, hogy a repülőn is, de rövidebb távon (autóban, vonaton) nem szoktam. 

Hangosan, vagy csak magadban olvasol?

Hangosan csak akkor, ha gyerekeknek mesét olvasok. Amúgy mindig szigorúan magamban. El sem tudom képzelni máshogy! 

Szoktál előre olvasni, vagy kihagyni oldalakat?

Nem! Isten ments! Viszont régebben csináltam olyat, hogy elolvastam a könyv legutolsó mondatát. Aztán tök érdekes volt, hogy mennyire más lett a történet, mint amit én képzeltem bele. 

Megtöröd a könyvek gerincét, vagy úgy vigyázol rájuk, mintha újak lennének? 

Nem szoktam megtörni, direkt legalábbis csak nagyon ritkán, akkor, ha nagyon közel van a szöveg a gerinchez, és másképp nagyon kényelmetlenül olvasható csak. Minden könyvemre nagyon vigyázok, és ezt azoktól is elvárom, akiknek kölcsön adom. 

Szoktál írogatni könyvekbe, vagy kivagy a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Nem szoktam a könyvekbe írogatni (kivéve, ha tankönyv). Ha valamit nagyon meg akarok jelölni, akkor egy post-itet teszek oda. 

Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyveket a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?

Hát nem mondom, hogy nem fordult már elő ilyen gondolat! :-D De tettlegességig még sohasem fajult a dolog. Ilyenkor hangosan szoktam szidni a könyvet és az írót is, hogy hogy lehetett ilyen &*@#-t írni. Merthogy ettől függetlenül általában azokat is végigolvasom, mert végig reménykedem abban, hogy egyszer csak minden értelmet nyer. Egy több száz oldalas könyvnél pedig igazán bosszantó tud lenni, ha mégsem, mert ezt elvesztegetett időként élem meg. 

Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Azonnal csak akkor, ha nagyon nem tudom kitalálni, hogy mi lehet a jelentése. Még az idegen nyelvű könyvek olvasása közben is csak akkor szótárazok, ha tényleg nagyon muszáj. 

Mit olvasol most?

Most épp két könyvet is egyszerre. Az egyik Patrick Smithtől az Üdv a fedélzeten – tények és tévhitek a repülésről, a másik pedig Greguss Sándor A hazaút talán című verseskötete, amit a hétvégén egy kvízjáték fődíjaként nyertünk meg.

Milyen könyvet vettél legutóbb?

Épp tegnap rendeltem meg R. Kelényi Angelikától az Átkozottak, és Steve Berrytől A templomosok öröksége című könyveket. 

A sorozatokat, vagy az egy részes köteteket szereted jobban?

Igazából mindegy, szívesen olvasom ezt is, azt is. A lényeg, hogy jó legyen, érdekes legyen, lekössön, hogy falhassam a betűket. J

Van olyan könyv, amit szeretettel ajánlasz mindenkinek?

Bauer Barbara műveit nagyon szeretem, az írónő minden könyvét olvastam. Egy-két első könyvén kívül R. Kelényi Angelika összes művét szintúgy. A külföldiek közül Robin Cook az, akinek minden könyvét végigizgultam, és Dan Brown is nagy kedvenc. Őket mind jó szívvel ajánlom mindenkinek! 

 

Tetszett a bejegyzés? További tartalmakra vágysz? Kövess Facebookon Instagramon és  YouTube-on!

Elolvasnád a könyvem? Rendeld meg ITT!

Megjegyzések