Hová tűntek a könyvek?

Visszagörgetve a blog legutóbbi néhány bejegyzését, talán észrevetted, hogy az elmúlt időszakban alig osztottam meg könyvkritikákat, és az év legnagyobb könyves rendezvényeiről sem írtam egyetlen szót sem. Hogy miért történt mindez, és mi lesz a blog sorsa a továbbiakban, az kiderül ha tovább olvasol.



Huszonhat napja osztottam meg a legutolsó könyvkritikámat. Azóta gyakorlatilag könyvet sem vettem a kezembe, legalábbis ami a szépirodalmat illeti. Elkezdődött a vizsgaidőszak, és új munkahelyem is lett, ami minden energiámat felemésztette. Gyakran csak arra vágytam, hogy egy fárasztó nap után befeküdjek az ágyba, és addig tévézzek, amíg el nem alszom. De ez néha mindannyiunk életében előfordul. Nem kell magyarázni, és nem is akarok erre több szót fecsérelni. Ezek az időszakok ugyanis előbb-utóbb lecsendesednek, még olykor kifejezetten nagy áldozatot is követelnek. Idén sem az Ünnepi Könyvhétre sem a nyári Margó Fesztiválra nem jutottam ki, amit ugyan bánok, de Margó ősszel is lesz, és ez a gondolat feledteti velem a "fájdalmakat".

Tehát egyáltalán nem száműztem a könyveket az életemből, és a blogról sem. Sőt! Sok izgalmas projektet tervezek a nyárra, az egyikben a húgom is nagy szerepet vállal majd, és egy kicsit a kreatív oldalamat is megismerhetitek. Emellett persze van egy nagy listám a nyári olvasmányokról, ezekről is igyekszem a már megszokott módon beszámolni nektek, és lesznek film-sorozat és programajánlók és beszámolók, valamint TOP-listák is, mert úgy vettem észre, nagyon szeretitek a listákat. (Én pedig egészen megszerettem írni őket.) 



Emellett új szerepkörben is kipróbálom magam. Életemben először ugyanis bétaolvasóként is részt veszek egy regény megszületésében, ami nagy kihívás, és nagy felelősség is, hiszen észrevenni a hibákat, és rávezetni az írót, aprólékos olvasást igényel, ehhez pedig időre van szükség. De azt hiszem, ez a kulcsa annak, hogy egy regényből kihozzuk a legtöbbet. Több szem többet lát, és több szemszögből képes feldolgozni egy adott történetet annak minden erényével és hibájával együtt. Ráadásképpen én magam is elkezdtem egy nagyobb volumenű regényterven dolgozni, de majd csak az idő és a kitartásom dönti el, mikor válik kész alkotássá. Könnyen bele tudok fáradni a hosszú regények csavargatásába. 

Ötletből és feladatból tehát nincs hiány. Az olvasmányok szépen lassan lekerülnek a polcomról, a gondolataim pedig írott formát öltenek, és ezeket majd te is elolvashatod. Köszönöm, ha továbbra is velem tartasz, ígérem, nem fogod megbánni :)

Megjegyzések