A nagy 2018-as évösszegző

2018 utolsó napja felé közeledve folytatom az évösszegzést. A legjobb olvasmányok után ezúttal az év legfontosabb eseményeit, legolvasottabb cikkeit gyűjtöttem össze, valamint beszámolok a 2019-es terveimről, projektjeimről is. 


2018 volt az első olyan év a blog fennállása óta, amikor már egy egészen konkrét elképzelés szerint haladtam. 2017-ben sikerült meghatároznom a fő irányvonalat, amelyet idén is legnagyobb tudásom szerint követtem, miközben új területeket is felfedeztem. A statisztikák és a visszajelzések  alapján is az derült ki, hogy a könyvértékeléseket valamint a kurrens irodalmi témákat feszegető, olykor kifejezetten vitaindtó cikkeket kedveltétek a legjobban, 2019-ben tehát a blog fősodorát ez a 2 nagy tematika adja majd.
Ezt erősti meg az is, hogy 2018 legolvasottabb bejegyzése a Könyves blogokról őszintén volt, amelyben arról írok, milyen a könyves blogok piaca ma, és hogy milyen problémákkal kell szembesülnünk a "szakma" felhígulása miatt. Ezen téma mentén halad a második legolvasottabb bejegyzés, a Kritika a kritikusról, avagy a wannabe kritikusok öt legfőbb bűne is, amelybe arról is hosszasan értekezek, hogyan változott a kritikus mint fogalkozás és a kritika mint fogalom definíciója az elmúlt évek során. 


Ami a YouTube-ot és a videózást illeti, a 2018 a tanulás éve volt. A videókészítés,  főleg egy olyan területen, ahol az írott tartalmak a kedveltebbek és a dominánsak, lassabb eredményekkel szolgálnak. A videókészítés egyébként sem könnyű feladat, a minőségi anyaghoz ugyanis nem elegendő csupán egy laptop, olyan technikai felszerelés is kell hozzá, amely minimalizálja a képi- és hanghibákat, kell hozzá egy szép arculat, és sok-sok idő, hogy az utómunkával egy igazán jó videó legyen a végeredmény. Ebben az évben sok időt töltöttem azzal, hogy ezt a világot behatóbban tanulmányozzam, és az év vége felé haladva a YouTube, az IGTV és a Facebook együttes bevonásával, valamint a ti visszajelzéseitek alapján számos hasznos információval gazdagodtam. A legfőbb tapasztalat az, hogy a videók jól kiegészítik, ámde nem helyettesítik az írott cikkeket, éppen ezért a videók jellege is változni fog a 2019-es év folyamán a YouTube-on és az IGTV-n egyaránt. Hogy miképpen, az hamarosan kiderül.




Az Instagramról tanultam a legtöbbet az év során. Idén először vettem részt a Cosmopolitan Blogger Daysen, ahol számos eszközt és módszert megmutattak az Instagram hatékony használatához, amit én ki is próbáltam. Bár az IGTV még egy felfedezendő terület, a Stories funkció tényleg hasznos, Ezeken túl az a legjobb felület arra, hogy a "művészi én" is teret kapjon, itt ugyanis leginkább rövid verseket, haikukat tettem közzé. Hogy egy kicsit fokozzam az izgalmakat, és kihívást találjak magamnak, 2019 január 1-től csatlakozom a 365 Haiku kihíváshoz, a cél tehát nem kevesebb mint 365 haiku megírása egy év alatt. Könnyűnek tűnik, de nem az :D

Összességében tehát nagyon tanulságos volt az év. Sok új dolgot tanultam a közösségi média használatáról, a videózásról, de még az irodalomról is. Jövőre az a célom, hogy minden eszközt az irodalom és az olvasás szolgálatába állítsak, a jelenkorban ugyanis minden eddginél nagyobb szükség van olyan felületekre, amely mindenféle politikai és kultúrharc helyett csak a lényegről szól. Arról, hogy az irodalom az olvasó közelébe kerüljön, hogy megértse, mi történik, hogy gondolkodjon, hogy gondolkodjunk, és olyan jókat vitázzunk, mint néhány bejegyzésem alatt. Hamarosan közzéteszem a Hogyan fogyasztjuk a kulturális média  tartalmait 2018-ban? felmérés eredményeit is, és természetesen olvasok, olvasok, és olvasok.

Addig is sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!



Megjegyzések